måndag 31 mars 2008

Vårig filt och basker till mor

Ett nytt påbörjat projekt, filt till lillans vagn! Så härliga färger tycker jag. Passar perfekt till den knallröda vagnen. Garnet är Doredogarn från Östergötlands Ullspinneri. Den fina virknålen med inbyggd belysning är en finfin födelsedagspresent från vännen Helena. Nu kan man sitta och smygvirka på nätterna mellan ammningarna (om man nu skulle orka det!). Skulle egentligen inte börja med något nytt men ibland går det inte att hejda. Har faktiskt avslutat några gamla projekt och då behövs ju lite belöning.
Två mössor har färdigställts! Den ena en basker till min mor. Den hade legat länge och ruvat i garnkorgen när jag till sist fäste alla trådar och som en bonus satte dit nån slags fritt virkad blomsterdekoration. Änligen klar! Jag vart nöjd och som tur blev mamma också glad!
Det andra klara mössprojektet är förstås en babymössa! Vad annars! Den blev lite stor så till hösten kommer den nog att passa. Fotade den idag men det blev tyvärr inget bra så bild kommer senare!!

2 kommentarer:

Helena sa...

Baskrarna är verkligen så himla fina! Jag tror att filten kommer bli kanon, färgerna är helt fantastiska. Hoppas att ni är piggare nu, själv är jag som ett gammalt vrak med bara 4 timmars sömn, det är alldeles för lite för mig. Förstår hur du känner dig i din "koma".
Kram

PetraO sa...

Fantastiskt fina saker du stickat och virkat, härliga färger!