tisdag 18 mars 2008

Äntligen sover hon en liten stund.....


Nu äntligen!! Har längtat så efter att få komma igång med min blogg. Sedan första inlägget skrevs har vi blivit en till i familjen!!! En liten prinsessa föddes i slutet av januari och av förklarliga skäl har det inte blivit något eget bloggande sen dess. Jag har mest roat mig med att läsa andras fantastiska stickbloggar!!

Men nu är det tänkt att jag själv också skall få till något eget!! Och tänk att nu sover hon en stund. Så kanske, kanske hinner jag få till något. Är ju helt nybörjare på detta med bloggande och inte heller så väldigt bra på datorer men, men det skall väl gå ändå.
Oj, lyckades få in en bild. En overall i Silke Alpaca från Garnstudio där också mönstret kommer ifrån. Var väldigt entusiastisk från början med projektet men är rätt tveksam nu. Tanken var att det röda skulle användas till hals-, ärm- och benkanter och så röda knappar. Funderar på att repa upp faktiskt för jag tror inte att jag kommer att använda den. Jag har fått en ide om att istället göra en "pippitröja" av garnet, benvit botten och mönstret i orange och rött. Kan nog bli fint. Eller???? Känns lite trist att repa upp så mycket, men samtidigt tråkigt om den bara skulle bli liggande. Synd på sånt fint garn tycker jag.
Nu skall jag fota lite fler projekt. Färdiga sådana. Bered er på mest (bara) babykläder just nu. Det är liksom det som gäller för tillfället!

3 kommentarer:

Helena sa...

Hallå å välkommen ut i (nät) verkligheten!
Här råder influensatider, Edvin har varit hemma i 9 dagar nu.
Kram Helena

miastick sa...

Babykläder är väldigt rolig bloggläsning :) och det är också roligt att titta på bebisbilder winkwink...
Vad Kul att du börjat blogga, det visst inte jag tror jag. Kom i alla fall inte ihåg. Men nu åker du in i bloglines!
Vi hörs imorgon!

Anna sa...

Men du, den ser ju underbar ut. En riktigt polkagrisoverall! Ska blir roligt att kolla in vad du gör, bebiskläder är ju så kul!