tisdag 18 mars 2008

Färdigt projekt 2!


Återigen babystickat! Vart väldigt förtjust i Alpacan från Garnstudio ett tag. Köpte en massa olika färger för planerade projekt (typiskt mig) Men tröttnade lite på det faktist så mycket ligger kvar orört. Jag tycker det blir rätt "sladdrigt".
Kanske för att jag är en "lösstickare"! Får alltid gå ner minst en storlek i stickor för att få rätt masktäthet. Alpacan stickar jag med nr 2 och ändå blir det för stort. Som denna koftan i storlek nyfödd! Den blir nog lagom till hösten nån gång!
Förutom att storleken inte stämde så blev den fin tycker jag. Det var kul att sticka med "förkortade varv" (hette det så???) Mönstret från Strikk.

1 kommentar:

Anna sa...

Men hallå där, hatr du fått amningsfnatt?! Hur gick detta till, plötsligt så många underbara saker att kolla på! Jäpp, det heter förkortade varv och på eng. short rows. Ha en fin helg!