onsdag 26 mars 2008

Påsk på landet!




Är nu hemkommen efter påskfirande på landet med familjen. Hade tänkt mig en lite mer vårig påsk men det blev mest skidor och snölek! Jag själv hade gärna varit utan snön men barnen hade jättekul. Vinden i vårt gamla hus ruvar fortfarande på en del spännande fynd efter forna husägare som tex denna läckra "påskadventsljusstake"! Fullkomligt gräslig tycker jag! Men just därför fick den komma fram ur gömmorna och fira påsk med oss.
Sticka har det blivit lite grann iallafall. Som sagt, jag har ju "projekt färdigställa saker och inte börja på nåt nytt". Känns kanske igen?? Detta projekt är nu faktiskt monteringsfärdigt. Skall bli en kofta till lillan. Garnet är Baby Cashmerino från Debbie Bliss och mönstret härifrån. Jättekul att sticka! Bild på färdig kofta kommer snart.

2 kommentarer:

miastick sa...

Vad mysigt med påsk på landet, vi kom aldrig iväg pga snö och sommardäck. Jag känner igen stickningen! Härlig färg!

Anonym sa...

Hej ! jag springer benen av mig äfter en exakt sådan här ljusstake vad kan jag hitta en sådan vad finns dom att köpa hjälp!mitt tele. 0736-452134