onsdag 24 september 2008

Strikkbesök!!

Igår var jag inne i stan i två av mina favvoaffärer!! Gudrun Sjöden och Strikk!! Maken gick utanför med Elsa i vagnen. Kan det bli bättre!! Jo, jag hade dessutom sparade presentkort i båda affärerna!! Gamla outnyttjade födelsedagspresenter! Den som spar han har säger jag då eftersom det var i januari jag fyllde år. Faktiskt hittade jag inget som jag blev riktigt sugen på hos Gudrun så jag beslöt mig för att vänta. Men på Strikk blev det ett litet inköp. Dock ett befogat sådant tyckte även maken!! (Vad han inte visste var att jag i all upphetsning av alla garner i affären glömde att betala med presentkortet!! Så det har jag kvar!!!!) Det blev tre nystan Debbie Bliss Babycashmerino och en virknål i en saknad storlek. Det skall bli en dopklänning till Elsa! Min mamma virkade samma klänning till mig en gång för länge sedan..... Lite kul att göra samma klänning till Elsa tyckte jag. Började igår kväll med mönstervirkningen och den verkar gå ganska lätt, det är två olika varv som upprepas. Dopet är den 26 oktober så det känns ganska lugnt (än så länge!).

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

En så söt kläning, blir nog jättebra.
så tråkigt för dej att du har kvar presentkortet så måste du ju handla mer =)
Må så gott.
Eva