onsdag 24 september 2008

Avrapportering!

Nu var det äntligen dags att visa upp lite färdiga projekt!! Två mössor har det blivit. Mönstret är från en ganska gammal Debbie Bliss bok från biblioteket. Titeln har jag tyvärr glömt. Den beiga är stickad i nåt Rowan garn (som jag också glömt vad det heter). Men mjukt och gott var det och inte det minsta sticksigt!! Jag gillade modellen därför blev det ytterligare en. Denna gången i Visjögarn. Min tanke var "tunnare garn och tunnare stickor då får det bli en större storlek på mössa". Men den blev lite för stor ändå! Lagom nästa höst kanske! Men, men....bättre det än för liten! Tycker färgerna på Visjögarnsmössan är så härliga!! Knallröd och limegrön! Med den lilla
knoppen på toppen! blev den så glad tycker jag.

1 kommentar:

miastick sa...

Å vilken gullig modell! Har du namnet på Debbie Bliss-boken? Kanske finns på bibblan?