tisdag 9 september 2008

Äntligen här igen en gång till!


Oj vilka planer jag hade på att hinna sticka och blogga i sommar....men, men....Det blir inte alltid som man tänkt sig men det kan bli bra ändå!! Har haft en underbar sommar med familjen på landet. Har faktiskt stickat lite grann. Nu är vi sedan en tid tillbaka i verkligheten i stan med allt vad det innebär. Efter några kaosartade första veckor känns det nu som att vissa rutiner börjar ta form. Tre barn skall upp på morgonen och två av dem skall levereras mätta och klädda till skolan. Minstingen är hemma med mig ännu ett tag som tur är!! Några maskor då och då på dagarna har det väl blivit och kanske några på kvällen om jag inte fastnar framför datorn och bara drömmer mig bort bland alla fantastiskt kreativa stickbloggare som finns. Tack för all inspiration!!! Vad mycket ideer man får! Tyvärr stannar de flesta ännu på idestadiet pga tidsbrist. Här är ett litet bildbevis på att jag faktiskt gjort nåt! Kofta till minstingen i ullsilkegarn från Elsebeth Lavold. Grundmönstret är från garnstudio men jag gjorde en hel del ändringar. En kofta som blivit mycket använd!! Lite mer bildbevis kommer!!

1 kommentar:

Helena sa...

Välkommen tillbaka!!!
Koftan ser ju underbar ut!
Vad tror du om den 23:e? Kom på att jag har mamsen lilla sportbil i en vecka och då går det ju fortare att ta sig fram och tillbaka till vischan!