torsdag 20 november 2008

Projekt Anno 1997!

Det var en gång för mycket länge sedan någon som var så tokkär att hon köpte det tunnaste garn hon kunde hitta för att sticka en tröja till sin älskade. Hon stickade dag ut och dag in. Men hur mycket hon än stickade så blev tröjan aldrig klar. Då många år hade gått plockade hon åter fram tröjan ......och vips så blev den klar!!!!! (snart!)
Detta är mitt riktiga värstingprojekt någonsin. Garn och mönster inhandlades på Strikk 1997. Garnet är Tvinni entrådigt ullgarn i två olika nyanser och mönstret är av Marianne Isager. Tröjan har varit framme lite då och då men jag har aldrig haft inspirationen att få den klar. Men nu fyller älsklingen snart år och väldigt jämnt! Så nu banne mig ska den bli klar. Har nu bara lite på ena ärmen kvar. Muddar och halsparti är stickade i vävstickning, väldigt vackert men tidskrävande. När denna är klar har jag lovat mig själv att jag åter får dyka ner i garnkorgen och sticka precis vad jag vill!! Jag längtar!!!!!! På söndag fyller han!! Bilder på färdig tröja på min älskling utlovas!!!

5 kommentarer:

miastick sa...

Heja Annalena! Klart du hinner! Grymt jobbat också- vi är nog många som har äldre ufon är den tröjan :)

Veronica Tingvall sa...

Vilket jobb! Snyggt gjort även om det tog lite tid. Jag skull aldrig haft tålamod till nåt så finstickat och det inte var en babykofta i st.50.

Åsa sa...

Imponerande att du ändå plockar upp den då och då, det måste vara en stark kärlek bakom det!!

Helena sa...

Hejja, hejja, hejja!!! När du går i mål så lovar jag att springa med en segerkrans till dig:)
Kämpa på, den ser fantastisk ut!
Kram

Akhila's Handblog sa...

Well Done! Forra aret avslutade jag en kofta jag startat 1994... - bara for att genast repa upp den...
Tack for din kommentar om min senaste Waldorf docka. Jag har gjort en hel del dockor nu och det ar jattekul, sa val vart att prova pa. Speciellt som den ar till din lilla dotter.
Kolla in natet: quilta.se & midgard.se - har kan du hitta mtrl for dockor.
Hor garna av dig om du kor fast och behover rad. Lycka Till!