torsdag 13 november 2008

Elsas dopklänning!

Här kommer bilder på dopklänningen! Den är virkad i Babycashmerino från Garnstudion. Mönstret är gammalt, min mormor har virkat en likadan klänning till mig! Lite kul tycker jag. De små skorna gjorde jag till. De är i tovad ull med broderad kant i lingarn, lite pärlor och pärlemorknappar. Jag blev riktigt nöjd faktiskt.

Bak blev det tre små hjärtformade knappar i pärlemor. Men gissa om jag blev stressad då jag kvällen innan dopet satt och sydde i knapparna och upptäckte att jag glömt att virka det översta knapphålet!!! Det var liksom inte läge att repa upp. Allt var ihopsytt, trådar fästa.... Vad gör man då?? Det blev en liten gömd tryckknapp och hjärtknappen syddes dit ändå. Det blev helt ok! Det lilla guldhjärtat fick jag när jag döptes och nu fick Elsa det. Satte det på ett tunnt litet sidenband istället för kedja. Tyckte det vart finare!

Vi hade dopet i Ocar Fredikskyrkan, en stor och fin gammal kyrka mellan Masthugget och Linne´i Göteborg. Prästen som döpte Elsa har döpt både Arvid och Alfred och är dessutom en god vän. Vi hade också ordant fin musik av Monica. Hon skriver underbara sånger till och för barn. Hennes skiva kan varmt rekommenderas som present till en liten nyfödd eller vid dop!
Nu vaknar lilla skruttan så nu var det slutbloggat för denna gång. Återkommer med spännande projekt från 1997!!! som just nu ääääääntligen håller på att avslutas.....

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fin den blev dopklänningen och dom små "skorna" det blev finare än en "vanlig" dopklänning. Det gjorde du bra, Anna-Lena.
Kram Mor

Helena sa...

Så underbar! Lillan måste ha varit ljuvlig! Hoppas att livet på bondgården varit bra:) kRAM

Susanne sa...

Gud så fint du gjort och är så kul att läsa det du skriver...kram från syrran...:) vi ses!

Anna sa...

Klänningen är underbar! Man kan alltid hitta på nödlösningar när det kniper och din med knappen syns inte, så den var ju kanon!