onsdag 1 oktober 2008

På tur i Majorna...

....kan man hitta roliga saker!! Eg skulle jag ju bara gå ut och gå med Elsa. Men så hade det öppnats en ny rolig affär med ekologiska och rättvisemärkta barnkläder på Älvsborgsgatan.
Man måste ju bara in och kolla. Oj,oj, vad mycket fint! Hade lätt kunnat gå loss helt där inne. Men jag hann hejda mig och tänka "gå hem och kolla först vad vi har i garderoben och vad vi verkligen behöver". Men lite shoppingberoende som man dock är så fick en ursöt liten maraccas följa med oss hem!! Var inne i garnaffären på Mariaplan för att leta efter virknål och kom ut med knappar??? Hur gick det till?? Nåja, virknålen fanns ju inte och knappar behöver man ju alltid.
Tack Helena för att du peppat mig till att anmäla mig till stickhelgen på Grötö i Mars. Det ska bli så kul!! Men jag är lite pirrig för att lämna lilla Elsa hemma (med sin pappa förstås). Utan Helenas ivriga påhejande hade jag nog tvekat ordentligt.....

2 kommentarer:

Helena sa...

Vad fina knapparna var! Tänk att "gamla" bonniga handarbetsaffärer kan ha såna fina juveler i sina gömmor! Det är väl bra att du har ett par månader på dig att "träna" dig på att lämna Elsa:)Kram och tack igen för senast..

miastick sa...

Jag tror att lagom till Grötö-helgen kommer du att Längta efter att få lämna henne en natt. Så känner i alla fall jag :) Skönt med lite egen vuxentid ibland. Så är det ännu underbarare att komma hem sen också!
Kul att du hänger på dit.