fredag 10 oktober 2008

Garnbesvikelse och Garnglädje!

I tisdags vart jag i stan och hämtade mina garner från Handpainted Yarn. Njaaa,...... Sådär jättenöjd vart jag tyvärr inte. Det bruna, "chocolate" såg mest ut som urtvättad choklad tycker jag. Visst den var ok och det kommer att bli en vinterkofta till lillan som det var tänkt. Men jag hade liksom sett framför mig riktigt mörk chokladfärg. Det gröna, "Lime" var jag nöjd med, det är entrådigt. Var något ljusare än på bilden men det kommer att bli en finfin sjal till min fina sjalnål från Helena! Det sista melerade garnet var dock den största besvikelsen. På bilden såg det ut som ljus babyrosa, babyblå, svag grön och ljus, ljus gul. Men vad fick jag!! Knallrosa, neongrön, senapsgul, grå och vit!! Hade tänkt mig en ljus vårtröja till lillan men,men.... "Hon kommer ju iallafall att synas i sandlådan" som Helena sa!.
Nåja, igår var jag iallafall inne i stan (igen) för att leverera garn till Helena. Det blev en latte på Paleys och ett besök på Deisy!! Där fanns det omtalade garnet från Lorna´s. Och jag hade ju inget sånt!! Därför fick tre små härvor i färgen "Huron" följa med hem till mig. Så nu känner jag mig lite gladare faktiskt! Tänk vad lite garn kan göra! Tyvärr får jag än så länge bara titta på det. Det är strikt dopklänningsvirkning som gäller nu...framstycket är klart. Den 26/10 är det dags!

6 kommentarer:

miastick sa...

Vad tråkigt att du blev besviken- men Lornas var ju bara hur vackert som helst! Jag vågar inte gå till deisy just nu...

Helena sa...

Rena vinsten- insparad peng på reflexväst = mera Lornas! Jag känner mig som en urtvättad disktrasa efter en fullsändigt kaotisk helg på Ica. Måste alla i hela kommunen handla samtidigt? Tur med Boyes hade du ju oxå:=.
Tack för en mysig förmiddag, vi får göra det snart igen. Kram

Anna sa...

Jag har börjat ladda för att färga över mitt grisrosa, satt långt inne, man vill ju ha som det ser ut på bilden!
Lornas gör underverk för själen och såååå skönt det är att se färgerna man köper i verkligheten!
Vad ska du göra med dem sedan? Just antalet 3 gör ju att jag tror att du ska göra annat än strumpor, eller är det knälånga på g?

Sillen stickar sa...

Jag håller med dig. Jag är oxå besviken på mitt bruna garn. Jag hade tänkt mig mörk choklad...
Jag tycker det blir finast med enkla rätstickade sockar när det är melerat garn. Så kör på det.
/Cilla

PetraO sa...

Den färgen på Lornas köpte jag också - den är underbart vacker! Synd att du blev besviken på de andra garnerna, kanske du kan färga över det bruna.

Ingrid sa...

Hej!
Väntar på dopklänningen i bild,den var ju så söt som marsipan.Så var jag inne på Mias stickblogg och kolla vilket häftigt garn Colinette Jitterbug, sååå fint men jag fortsätter med sjal nr:2 i det fina garnet Susanne fick av dej sen blir det lite expriment med pulsvärmare.Kram Mor