onsdag 9 april 2008

Klänningsmönster sökes!!!

En hjälmmössa klar ! Den var på i går när vi var på stan och fikade med Helena. Hade pippi på att sticka hjälmmössor för ett tag sedan, så det finns en del att sy ihop.
Är på jakt efter ett klänningsmönster till lillan. Stickad eller virkad spelar ingen roll. Tänkte nämligen göra en klänning till hennes dop men har inte hittat nåt fint mönster ännu. Det behöver absolut inte vara en traditionell lång dopklänning (helst inte) utan bara en gullig modell som man kan använda vid fler tillfällen. Är det någon som har ett tips så tar jag tacksamt emot det!!
Nu skall jag fästa trådarna på filten sedan är den klaaaar!!! Och då får jag börja sticka i mitt fina garn från Handpainted Yarn!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ska kolla igenom mina böcker. Sorry för igår. Kan du lite mer beskriva vad du är ute efter? Lättare att leta efter rätt mönster då...

Helena sa...

Jag har en massa fina 70- tals mönster. Det kan kanske vara något!
Tack för i måndags, synd bara att tiden gick så himla fort (som vanligt i trevligt sällskap!).
Såg ljuset i slutet av tunneln....fick suverän hjälp:)
Kram