torsdag 17 april 2008

Boktips!

Egentligen inte alls mitt boktips utan Helenas! Tack Helena! Kunde ju inte låta bli att köpa den när jag ändå skulle köpa påskpresentböcker till mina pojkar på Adlibris. Och det var ju en himla tur för den är verkligen rätt för mig just nu. Full med häftiga, färgglada och nyskapande babykläder. Mönstren i boken är för upp till ett år men man kan säkert med lite klurighet förstora en del av dem om man vill. Författaren heter Patricia Wagner (syns lite dåligt på bilden). Suktar bara efter att börja sticka något i den. Men just nu är det en kofta (till lillan såklart) som skall bli klar i det härliga "Amore y Intenso" från Handpainted Yarn. Bild kommer snart hoppas jag.

1 kommentar:

teresa sa...

Såg din efterlysning till barnklänning. Jag vet ett härligt litet mönster som jag själv velat sticka, men min flicka är tyvärr 16 år... Det finns i boken "Sparat" av Cecil B Dackenberg. CD är redaktör på tidningen Hemslöjden o boken handlar om sparade plagg från hennes barndom. Har du tur så hittar du boken på bibban (jag har försökt köpa boken men den finns ingenstans). Samma klänning finns som dockmönster, hur gulligt som helst.